Strunt från femte våningen

Okej det här kanske är gnällinlägg också men jag vill poängtera att jag inte tyck-synd-om-mig-gnäller, jag gnäller istället om sådant jag stör mig på eller ogillar. Stor skillnad. Right?

Saker jag har svårt för:

1. Kramar

Missförstå mig inte, jag tycker det är mysigt med kramar. Får jag en spontankram av något barn, blir kramad av mina syskon eller liknande så är det fint. Det jag har svårt för är kompiskramar. Jag kramar alltid fel! Höger? Vänster? Krama eller inte krama? Dessutom känns det för det mesta falskt och glättigt även om tanken är god och även om man är goda vänner. En annan nackdel är att jag är kort vilket leder till att jag måste stå på tå för att nå eller så måste den andra peronen böja sig ner en halvmeter och få ryggskott på köpet.

Ni kan krama mig om vi inte hörts av och träffats på ett tag annars räcker ett hej lång väg.

2. Shopping

Det är jämt för mycket folk som alltid är i vägen och är inte de i vägen så är jag i vägen. Jag hittar ytterst sällan det jag behöver och avskyr provrum så mycket att jag nästan kräks när jag måste bruka dem. Dessutom så är det jobbigt att packa upp det jag får med mig hem och jag samlar på sig ytterligare ett par meters kvitton som jag pressar ner i plånboken som redan är fylld till bristningsgränsen. Tyvärr inte av pengar utan, precis, kvitton.

3. Thé

Jag älskar thé. Skulle kunna köpa nya sorter hela tiden (vilket jag också gör) och har samlat på mig en diger samling. Det jag stör mig på är att jag även dricker kaffe så thét står mest bara där tillslut eftersom jag glömmer bort att dricka det. Har på något sätt fått för mig att jag bara ska dricka varma drycker på morgonen (och då dricker jag just kaffe). Försöker lösa problemet nu genom att mer eller mindre sätta upp tider då jag ska dricka mitt thé. Fungerar bra för tillfället men har fortfarande fyra kartonger kvar att använda upp plus de påsar jag har i after-eightburken.

Så om jag bjuder upp någon på en kopp thé en kväll så betyder det troligtvis det på riktigt också.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, jag gillar inte heller det där med kompiskramar nåt vidare. Gillar inte direkt att kramas med syskon eller föräldrar heller, men gör det om det känns extra befogat. (dvs ifall man fått nån present eller inte träffats på länge då...)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback