Tjugohundratio-tvåtusentio whatever

Antar att det är nu jag skulle knåpa ihop någon sorts årskrönika för att få en överblick av året som gått. Bye bye 2009 och hejhej 2010.

Skriva att året började med snö och minusgrader och att jag och kusinen dagen efter tryckte i oss varsin pizza och gick upp alldeles för tidigt om timmarna vi sov överhuvdtaget räknades.

Att jag mestadels jobbade och inte hann göra så mycket mer. Jo jag red och fortsatte jobba med min fina häst som utvecklats något enormt under 2009.

Skriva att jag tröttnat så till den milda grad på att jobba i restaurang/hotell-branchen att jag tackade ja till sommarjobbet som jag blev tillfrågad även detta år med ångest i tankarna. För att spä på ångesten ytterliggare blev jag i juni erbjuden sommarjobb på fritids som jag var tvungen att tacka nej till. Bättre sent än aldrig brukar man säga men i det här fallet var det verkligen försent.

Med mig själv har det varit upp och ner och hit och dit och det har hänt en hel del. Både bra och dåligt och något mitt i mellan. Slutsatsen är väl att jag verkligen hoppas att det nya året blir bättre än det förra. Winnerbäck sjunger att han "älskar sitt meningslösa liv" men jag avskyr mitt och jag har inga stora förhoppningar om att det skulle ändras.

En positiv sak är dock att jag börjat plugga. 14/8 var det upprop i TP1 vid Linköping Universitet - Campus Norrköping. Jag vet att jag vill bli lärare, jag älskar att arbeta i skolan och nu ökar mina chanser avsevärt att bli fast anställd någon gång i framtiden.

Att flytta till Norrköping var bra för mig, ett tag. Nu vill jag tillbaka hit igen för det är i Vadstena jag trivs bäst. Jag har träffat fantastiska, underbara människor men dem kan jag hålla kontakten med och träffa även om jag flyttar tillbaka igen. Vi får se hur det blir med allt.

Nu låter det säkert som att jag har varit deprimerad under hela året men så är det inte. Jag har varit glad, arg, ledsen, förbannad, lycklig, nedstämd och så vidare. Det är just nu som jag bara vill slippa pluggångesten, pressen och spola fram tiden ett par tre år och leva det liv som jag önskar att jag får någon gång istället.

Ciao.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback