Here we go again

En månads semester ungefär, mer än vad jag har haft i verkligheten eftersom jag inte haft någon semester alls. Har haft mycket om och kring mig och för en vecka sedan fick jag åka in till akuten med magsmärtor som jag uthärdat i tre dagar eftersom jag trodde de skulle gå över. Men nä, det var magkatarr och jag fick dundermedicin. Gick (stapplade?) även därifrån med restriktioner som löd: stressa inte, undvik kaffe och ät regelbundet. Hrm. Dricker inte så mycket kaffe längre och maten kan jag väl försöka bättra mig med men stressen finns där hela tiden hur jag än gör.

Jag jobbar dock på det och just nu underlättar det med jobbet jag har. Anledningen är att jag trivs som fisken i vattnet på fritids och även om det är en hel del barn att hålla reda på så är jag i mitt rätta element och det fungerar utmärkt. Lite värre med mitt andra jobb som är så segt att jag blir stressad av den anledningen. (Jag har aldrig påstått att jag är normal.) Kan väl också erkänna att jag är så jäkla trött på helg och kvällsjobb att det kan vara av den anledningen också.

Det är skönt att vara ledig från studierna och just för tillfället är jag inte så pigg på att börja igen men det reder sig det med. Jag hade turen att klara helvetestentan men då det endast berodde på att de sänkte gränsen för godkänt så är jag inte helt nöjd ändå. Magkänslan är inte den bästa. Nåja, fyra kurser på universitetet är avklarade, bara tio kvar och sen är jag behörig lärare!

Nu ska jag nog promenera ut till betet, rida ett pass och sedan promenera hem. Sammanlagt en timmes promenad och ett ridpass på ungefär lika länge, lite duktig i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback