"Jag vill berätta för er att jag känner..."

Om jag klarar tentan imorgon har jag min kära granne att tacka för det. Han tar (tog?) nämligen studenten idag (igår?) och firade det ordentligt. Det dundrade i väggarna och det gick inte att undvika att höra att det var ungefär samma genre på den musiken som det var när jag tog studenten. Även om det för min del var fyra år sedan. Boten Anna, Kobojsarna, Rosenström etc.

Tillbaka till varför jag skulle tacka min granne om jag klarar tentan. Jo det gick inte att tänka på att sova fören klockan var typ halv ett så jag låg och pluggade istället.

När jag väl kunde sova låg jag istället och hostade fram till småtimmarna. Trevligare på det viset om man jämför med natten innan när jag vaknade av att jag dregglat ner hela kudden eftersom jag var tvungen att sova med öppen mun för att kunna andas överhuvudtaget.

(Jag vet att fler har upplevt det även om ni inte vågar skriva det rent ut eftersom det är så äckligt.)

Nu ska jag, mina nysningar, mitt snorande, mitt hostande och min kraxande hals ta oss ner till Bomull för att fynda tröjor. Jag vet att det är nördvarning att köpa en tröja där det står LÄRARE på men jag har tre slående argument:

1. Om jag ska sticka ut bland eleverna kan det vara bra att ha en tröja att ta till, annars smälter jag in väldigt bra eftersom många är längre än mig redan när det går i trean.

2. De kostar mellan 15-25 kronor och det har till och med jag råd med.

3. Jag vill ha en och jag bryr mig inte om att andra ser mig som en tönt. En tönt har jag varit hela livet och jag har inte brytt mig hittills. Varför börja nu?


/care


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback