Fredagsmys!

Segstartad idag. Har åkt på en förkylning som heter duga såhär lagom till helgens festligheter och mina planer att skriva klart arbetet innan Jonna dyker upp om några timmar verkar skita sig. Ja alltså, det är ju inte förkylningens fel utan mitt eget. Jag orkar inte, vill inte och tycker inte det är kul. Reagerar därför väldigt moget genom att bli som en tjurig barnunge som vägrar göra vad som ska göras. Inom mig står jag med armarna i kors, blänger, skjuter ut underläppen och är högröd av ilska i ansiktet. Stampar med foten i marken också och beter mig allmänt omoget.

Jag ska skriva ett par hundra ord i alla fall. Sen får jag väl försöka knyta ihop säcken när Jonna står i duschen.

Ikväll blir det mat och spel hemma hos O och J. Laddar upp lätt inför morgondagens bravader (och jag funderar starkt på att gå ut och dansa i gympadojjor). Trevlans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback