Lilla fågel

Jag hade planerat att tentaplugga vidare när jag kom till Norrköping. Kanske även packa en flyttlåda eller två. Istället sitter jag i soffan, nybadad och med datorn i knät (dum som jag är eftersom jag får ont i nacken). Planer kan ändras helt enkelt.

Jag skyller på att jag inte kom hit fören strax efter åtta och efter åtta ska man inte göra något vettigt har jag hört.
Dagens goda gärning: Jag räddade en chockad fågel som flög in i fönstret. Eller det var två men den ena flög iväg nästan direkt. Den lille flugsnapparen plockade jag upp och kollade till innan jag satte den i en buske för att piggna till. Han satt inte kvar senare så han flög nog iväg.

Eller så blev han uppäten av grannens katt, men det behöver jag ju inte ta som första alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback